E-Česko

Cestování, ubytování, dovolená a volný čas

Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko

Zpět na předchozí stránku

Západočeské lázně

Kynžvartský okruh

Dnešní tip na cyklovýlet skládáme z doporučených cyklotras cykloturistické mapy Shocart č. 122 Západočeské lázně. Vybraná trasa spojuje Lázně Kynžvart s Mariánskými Lázněmi,

s významným rozhledovým vrcholem Českého lesa Dylení, s architekturou tzv. chebských statků a letním lákadlem vodní nádrží Jesenice, a měří 69,5 km.
S výjimkou "výšlapu" na Dyleň nejde o náročnou trasu, pokud se na rozcestí u Alexe rozhodneme Dyleň vynechat, zkracujeme si trasu o 5 km a nejobtížnější místo.
Z Lázní Kynžvart se vydáme po klesající silnici po doporučené trase č. 3 k železniční trati, kterou přejedeme, na křižovatce za ní se dáme doleva a po půl kilometru se ocitáme na parkovišti, od nějž stoupá cesta opět vlevo přes železniční trať do aleje Svobody, chráněného stromořadí čtyř stovek převážně dubů. V závěru prudce klesneme do Mariánských Lázní (9,5). Projíždíme středem lázní směrem k nádraží, ale na silniční křižovatce se dáme doleva na Velkou Hleďsebi. Naše trasa tuto obec obchází ze severu (zprava) po vedlejší komunikaci a je od přejezdu železniční trati až ke koupališti Riviéra v Klimentově rovněž značena zelenou "pěší" turistickou značkou. U zmíněného koupaliště přejíždíme hlavní silnici Plzeň - Cheb a po vedlejší komunikaci lesem a stoupáním dosahujeme obce Krásné, a to nejprve Velké Krásné. Na křižovatce u Nového Metternichu odbočujeme doprava a opět již se zelenou pěší značkou projíždíme Malé Krásné. Za ním stoupáme pohodlnou cestou lesem přes vrchol Hřebínek (703 m), z něhož sjedeme na rozcestí U Háje. Zde opustíme zelenou značku a po lesní vozovce sjedeme vpravo k samotám Háj na Kosovém potoku a pak už otevřenou krajinou do Vysoké (24,5). Opět se ocitáme na zelené značce, po silnici stoupáme k lesnímu rozcestí U Alexe (26) a zde se musíme rozhodnout. Vycházím z toho, že se rozhodnete kladně, a pak vás čeká spolu se zelenou a v závěru i červenou značkou 2,5 km stoupání na Dyleň (940 m) a po téže cestě návrat na rozcestí U Alexe (31). Původně vojenské zařízení na vrcholu umožňuje nádherný rozhled. Odtud pokračujeme doporučenou trasou č. 10 a po Oldřichovské cestě nejprve zvolna a pak ostře sjíždíme střídavě lesem a otevřenou krajinou do Mýtiny (39) a na konci obce pravou ze dvou nabízejících se silnic dál do Doubravy (41). Po rovné silnici se žlutou značkou dojedeme k železniční stanici a pak chvíli s modrou značkou přes Lipovou (43) klesáme na rozcestí (45,5) u vodní nádrže Jesenice v místě, kde ji po sypané hrázi přetíná železniční trať. My se kousek vrátíme vpravo při trati a pak se držíme břehu v rekreační oblasti Mechová, abychom se u Stebnice opět vrátili na silnici a sledovali nádrž až do Okrouhlé (51,5). Na několik set metrů vjíždíme na hlavní silnici Plzeň - Cheb, dáme se po ní doleva, ale hned na první odbočce se dáme doprava po místní komunikaci do obce Úval a v ní po silnici vpravo do Velké Šitboře (56). Vracíme se k hlavní silnici Plzeň - Cheb, přejedeme ji a v původním směru pokračujeme po silnici do Salajny (59,5). Silnice s modrou značkou nás doprovodí dál do Dolního Žandova (63), za ním s cyklotrasou č. 4 opět vjedeme na silnici Plzeň - Cheb, na první křižovatce se dáme doleva a dojedeme nejprve k zámku (68) a pak do vlastních Lázní Kynžvart (69,5).

Zdroj : iHNed

Handicap
    Ostatní
    Anketa

Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?

• Doporučení kamaráda

Váš login:

Vaše heslo:

Novinky mailem

Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver

Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.