Čechy, Morava, Slezsko - to je naše Česko
04.06.2005
Móda a hotelnictví |
módní domy Versace a Bulgari.
"Móda dnes stále více určuje náš životní styl. Nejde jen o to, co nosíme, ale také o to, do jakých restaurací chodíme, jakým autem jezdíme, kde trávíme dovolenou a ve kterých hotelech," argumentuje Armani.
"V historii módního domu Armani jsou hotely nová kapitola," dodal.
Začátek vysoko v Dubaji
První "luxusní noclehárna" nově vzniklého řetězce "Armani Hotels and Resorts" by se měla nacházet v Dubaji, a to v budoucím nejvyšším mrakodrapu světa, který se již staví. Provoz hotelu, který se bude rozprostírat na dvou až třech patrech budovy a bude mít rozlohu 40 tisíc metrů čtverečních, by měl být zahájen v roce 2008. Po Dubaji by pak měly přijít hotely další, v Miláně, Londýně či New Yorku. Investice by měly činit až jednu miliardu eur.
První pokusy o spolupráci exkluzivních designérů, jako byli například Raplh Lauren či Mulberry, proběhly již koncem devadesátých let, první opravdový "návrhářský" hotel, Palazzo Versace, pak zahájil provoz v roce 2000 v Austrálii.
Jeho provozovatelem je, jak lze usoudit již z názvu, italský módní dům Versace. Ten neměl k hotelům daleko, již dříve totiž kromě módy navrhoval i nábytek a bytové doplňky. Další "Palazzo" by mělo následovat již brzy, podobně jako Armani chce i Versace zkusit štěstí v Dubaji.
Exotika je lákavá i pro dalšího konkurenta, výrobce šperků a parfému, koncern Bulgari. Svůj první pětihvězdičkový hotel sice společnost otevřela v rodné Itálii - Miláně, další by měl ale v polovině příštího roku zahájit provoz na ostrově Bali.
Podobně jako Armani se i Versace a Bulgari ale do podnikání nevrhají na vlastní pěst, na své straně mají silného partnera. Bulgari spolupracuje s řetězcem Ritz Carlton, který patří ke koncernu Marriott, Versace naopak sází na společností Sungold Group. Partneři většinou zajišťují stavbu a provoz, módní společnosti se naopak snaží "podepsat" na hotelovém designu.
Pro oko a kapsu zákazníků
Zatímco hotel Versaceho je bohatě zdobený a všude je vidět jeho firemní značka - hlava medúzy, drží se Bulgari naopak své jednoduché a decentní linie. Cílem návrhářů při provozování hotelů přitom není jen lahodit oku hotelových hostů, ale především posílit image své značky a zvýšit odbyt ostatních produktů, které vyrábí. V hotelech je tudíž k mání i jejich móda a nejrůznější doplňky. O podobné propojení se Armani pokouší i ve své prodejně v Miláně, kde kromě oblečení prodává i knihy a pralinky a provozuje kavárnu a restauraci.
"Dokážeme si představit, že bychom zákazníkům za pár let mohli nabízet například i kompletní organizaci svatby - počínaje oddáním v milánském hotelu přes svatební prsteny až po líbánky na Bali," načrtává další plány Francesco Trapani, šéf konkurenčního Bulgari. "Nepředpokládáme sice, že by takové nabídky využila drtivá většina naší klientely, ale pro naše největší zákazníky - Asiaty, by to mohlo být zajímavé," dodává. Sám přitom uznává, že velký výdělek není to hlavní, proč se jeho firma do hotelového podnikání pustila. "Finančně na hotelech závislí nejsme. Děláme to hlavně kvůli marketinku," říká.
Zdroj : iHNed
Pátek 01.11. |
|
25°C |
|
Sobota 02.11. |
|
23°C |
Jakému způsobu výběru dovolené dáváte přednost ?
•
Doporučení kamaráda
26.1% (22551)
•
Sezónní katalog cestovních kanceláří
18.9% (16356)
•
Nabídka z reklamních letáků
19% (16440)
•
Last minute
18.3% (15841)
•
Prostřednictvím internetu
17.7% (15303)
Celkem hlasů: 86491
Vložte e-mail pro zasílání novinek a informací z portálu E-Česko.cz a magazínu Gulliver
Kopírování, publikování a šíření obsahu serveru www.e-cesko.cz je vítáno a doporučeno. Věříme, že uživatelům udělá použití materiálů ze serveru www.e-cesko.cz radost a že tuto radost budou šířit dále. Projekt E-ČESKO.cz vznikl ve spolupráci a za dotační podpory Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.